Kaseya fuseert met Unitrends

Kaseya versterkt zijn IT Complete-platform voor MSP’s en middelgrote bedrijven door toevoeging van business continuity en disaster recovery, en opent nieuwe deuren voor de groei van beide bedrijven en hun gezamenlijke klanten en channelpartners

Amsterdam, 3 mei 2018 – Kaseya®, de toonaangevende leverancier van complete IT-beheeroplossingen voor Managed Service Providers (MSP’s) en middelgrote bedrijven, fuseert met Unitrends, leverancier van all-in-one back-up- en continuity-oplossingen voor bedrijven wereldwijd.

Door de bekroonde business continuity- en disaster recovery-technologieën (BCDR) van Unitrends te combineren met de Kaseya IT Complete-suite van managementoplossingen, beschikken zowel MSP’s als middelgrote bedrijven nu over één oplossing voor hun IT-behoeften. Dit is inclusief monitoring en management op afstand, endpoint-beheer, netwerkmonitoring en -beheer, professional services automation (PSA), IT-servicedesk, beveiliging en back-up en disaster recovery.

De fusie volgt op een succesvolle OEM-samenwerking tussen Kaseya en Unitrends, en de snelle toepassing van het daaruit volgende Kaseya Unified Backup-aanbod binnen de markt, samen met de toepassing van Unitrends’ bestaande BCDR- en Disaster Recovery-as-a-Service-oplossingen (DRaaS) voor (middel)grote bedrijven binnen Kaseya’s klantenbestand. De fusie stelt beide bedrijven in staat om de visie van Kaseya IT Complete te ondersteunen bij het leveren van de meest complete, end-to-end-IT-beheeroplossingen, op maat gemaakt voor de groei van zowel zakelijke IT als de business van MSP’s.

Unitrends richt zich op het leveren van de beste BCDR- en DRaaS-oplossingen voor middelgrote en grote bedrijven en zal ook na de fusie toegewijd blijven aan zijn distributie- en channelpartners. Ondertussen gaat Unitrends door met het ontwerpen en leveren van op maat gemaakte producten voor de behoeften van MSP’s.

Unitrends blijft opereren vanuit zijn hoofdkwartier in Burlington, Massachusetts (Verenigde Staten), en heeft plannen om in zijn personeelsbestand uit te breiden. Kaseya en Unitrends blijven onder hun respectievelijke merken opereren en blijven onderdeel van het Insight Venture Partners-portfolio.

Fred Voccola, CEO van Kaseya: “Over de fusie met Unitrends hoefden we niet lang na te denken. Ruim een jaar geleden begonnen we onze klanten de beste BCDR-oplossingen aan te bieden. Na de introductie van het Kaseya Unified Backup-aanbod voor onze MSP-klanten in samenwerking met Unitrends, en de introductie van het belangrijkste Unitrends-product bij ons zakelijke klantenbestand zagen we de toepassing van deze oplossingen extreem hard groeien. Hierdoor besloten onze relatie verder uit te breiden en de twee bedrijven samen te brengen.”

“Dankzij de krachtige combinatie van ons IT Complete-platform en Unitrends’ BCDR-oplossingen kunnen we de markt nu voorzien van ongeëvenaarde innovatie”, vervolgt Voccola. “We leggen de lat nog hoger voor wat betreft de toegevoegde waarde en service die we onze klanten en partners wereldwijd bieden. We zijn ervan overtuigd dat Unitrends dé marktleider is op het gebied van BCDR. Hun technologische expertise omvat zowel zakelijke back-up- als DRaaS-oplossingen. Unitrends is een van de twee vendoren die zowel in het Gartner Magic Quadrant voor Data Center Backup and Recovery als voor Disaster Recovery-as-a-Service wordt erkend. Met zijn technologieën openen we nieuwe markten voor onze MSP’s om te voldoen aan de steeds complexere eisen van grotere klanten, en bieden we zakelijke DRaaS.”

Paul Brady, CEO van Unitrends: “We zijn verheugd dit nieuws met onze klanten en partners te delen. De fusie biedt ons extra resources en talent, die we kunnen inzetten in combinatie met onze technologie. Het betekent een grotere markt voor Unitrends binnen het MSP-landschap en de verdere uitbreiding van het Kaseya IT Complete-platform binnen onze markt voor zakelijke klanten. Dit stelt onze klanten in staat hun IT-infrastructuur verder uit te breiden. Onze klanten blijven altijd centraal staan bij Unitrends en we zijn trots op het feit dat zij ons vertrouwen, met een klanttevredenheidspercentage van 98 procent. De gezamenlijke toewijding van Kaseya en Unitrends voor deze klanten en onze channelpartners blijft hetzelfde, ook nu we aan dit nieuwe hoofdstuk als onderdeel van de Kaseya-familie beginnen.”

About Unitrends

Unitrends vergroot uptime, productiviteit en vertrouwen in een wereld waarin IT-professionals meer moeten doen met minder. Het bedrijf maakt gebruik van hardware- en softwaretechnologie met hoge beschikbaarheid, cloud economics, zakelijke kracht met een gebruiksvriendelijk ontwerp, en klantgerichte ondersteuning voor het bieden van een all-in-one back-up- en continuity-oplossing voor bedrijven. Het resultaat is een one-stop-shop voor oplossingen, die klanten in staat stelt om zich te focussen op hun business in plaats van back-up. Bezoek Unitrends voor meer informatie of volg het bedrijf op Twitter en LinkedIn.