2017

Kaseya helpt bedrijven wereldwijd zich voor te bereiden op de nieuwe EU-richtlijnen voor databescherming met Kaseya GDPR Resource Center & Compliance Pack

Kaseya GDPR Resource Center & Compliance Pack stellen bedrijven in staat hun ICT-omgevingen te evalueren, risico’s terug te dringen en compliance te demonstreren om torenhoge boetes te voorkomen

AMSTERDAM — KASEYA CONNECT EUROPE — 5 oktober 2017 – Kaseya®, leverancier van IT-systeembeheeroplossingen voor Managed Service Providers (MSP’s) en middelgrote bedrijven, introduceert het Kaseya GDPR Resource Center & Compliance Pack. Deze oplossingen helpen bedrijven wereldwijd om te voldoen aan de eisen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (General Data Protection Regulation, GDPR) van de Europese Unie, die op 25 mei 2018 volledig in werking treedt.

De GDPR omvat een verzameling van regels die door het Europese Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie zijn ontwikkeld om de persoonsgegevens van EU-burgers beter te beschermen. De nieuwe richtlijn is van toepassing op bedrijven wereldwijd, die persoonsgegevens van EU-burgers verwerken of in beheer hebben. Het niet naleven van de GDPR kan resulteren in een boete van vier procent van de totale wereldwijde bedrijfsomzet of een bedrag van 20 miljoen euro, waarbij wordt uitgegaan van het hoogste bedrag.

“De GDPR vertegenwoordigt een belangrijke herziening van de wetgeving inzake databescherming en heeft ingrijpende gevolgen voor onze klanten en onderneming”, zegt Jörn Hamann, directeur van Conform IT. “Hoewel er veel werk gemoeid gaat met de voorbereidingen op deze richtlijnen, biedt dit ons tegelijkertijd een uitgelezen kans om de beveiliging van de gegevens van onze klanten opnieuw onder de loep te nemen. VSA en het nieuwe Kaseya GDPR Compliance Pack zullen een belangrijke bijdrage leveren aan onze inspanningen om aan de eisen van de GDPR te voldoen, en om onze klanten blijk te geven van ons vermogen om hun data veilig te houden.”

“De GDPR is weliswaar een Europese richtlijn, maar toch van invloed op onze bedrijfsvoering. Dat komt doordat we verantwoordelijk zijn voor de data van onze Europese klanten”, zegt Mark Shaw, de bestuursvoorzitter van Stored Technology Solutions, Inc. “Nu vrijwel dagelijks berichten over datalekken in de pers verschijnen, is het van cruciaal belang om de data van onze klanten in het binnen- en buitenland te beveiligen. De combinatie van het nieuwe Kaseya GDPR Compliance Pack met de krachtige mogelijkheden van VSA geeft ons het vertrouwen dat we goed zijn voorbereid op de nieuwe richtlijnen en dat we onze klanten kunnen beschermen tegen toekomstige cyberaanvallen.”

Het Kaseya GDPR Resource Center helpt bedrijven inzicht te verkrijgen in de GDPR en de ontwikkeling en planning van hun compliance-strategie. Een community portal biedt toegang tot een gemeenschap waar professionals ideeën en best practices uitwisselen. Het GDPR Compliance Pack biedt compliance-rapporten en technologie die bedrijven in alle delen van de wereld helpen om aan de eisen van de EU-richtlijn te voldoen. Het GDPR Compliance Pack is beschikbaar als gratis uitbreidingsmodule voor VSA, het paradepaardje onder Kaseya’s oplossingen voor bewaking en beheer op afstand. Dit stelt IT-professionals, data compliance officers en data privacy officers in staat om:

• alle IT-systemen binnen hun infrastructuur in kaart te brengen om zo te voldoen aan de eisen van de GDPR inzake risicobeoordeling;
  • de huidige staat van hun infrastructuur en gebruikersaccounts te inspecteren op kwetsbaarheden;
  • besturingssystemen en applicaties bij te werken met de laatste updates en patches om IT-problemen terug te dringen en te verhelpen;
  • data tegen malware en virussen te beschermen;
  • voortdurend de overeenstemming met de eisen van de GDPR aan te tonen met behulp van op maat gemaakte rapporten.

“Sinds de GDPR vorig jaar werd aangekondigd, hebben klanten in alle delen van de wereld moeite gehad met het verwerven van inzicht in de gevolgen voor hun onderneming. Zij vragen ons om hulp met de voorbereidingen op deze nieuwe richtlijn. We hebben het Kaseya GDPR Resource Center en het Kaseya Compliance Pack ontwikkeld naar aanleiding van deze overweldigende feedback. Deze oplossingen bieden onze klanten de mate van inzicht die nodig is om non-compliance binnen hun infrastructuur proactief terug te dringen en problemen direct te verhelpen”, zegt Mike Puglia, Chief Product Officer van Kaseya. “De GDPR heeft ingrijpende gevolgen en die beperken zich niet tot ondernemingen in de Europese Unie. Elk bedrijf dat persoonsgegevens van EU-burgers verwerkt, moet nu van start gaan met de voorbereidingen voor de GDPR.”

Het Kaseya GDPR Compliance Pack is per direct beschikbaar in VSA van Kaseya. Raadpleeg voor meer informatie: https://www.kaseya.com/gdpr/