2017

‘Unigma by Kaseya’ zorgt voor geautomatiseerde facturering van Microsoft Office 365 en biedt sterkere beveiliging van Kaseya’s cloudmanagementplatform

Nieuwe, naadloze factureringsintegratie met de business management solution (BMS) van Kaseya, Autotask® PSA en ConnectWise® Manage™ helpt kosten te verlagen, fouten te voorkomen en tijd te besparen

Amsterdam, 3 oktober 2017Kaseya®, leverancier van complete IT-managementoplossingen voor Managed Service Providers (MSP’s) en middelgrote bedrijven, voegt nieuwe beveiligingsmogelijkheden en uitbreidingen toe aan zijn cloudmanagementplatform ‘Unigma by Kaseya’. Nieuw in deze laatste versie is de naadloze factureringsintegratie van Microsoft Office 365, Microsoft Azure, Google Cloud Platform en Amazon Web Services (AWS) met Professional Services Automation-oplossingen (PSA) van Kaseya, ConnectWise en Autotask. Daarnaast is Unigma volledig geïntegreerd met AuthAnvil voor veilige single sign-on via Kaseya’s krachtige Identity en Access Management-oplossing.

Unigma is te zien tijdens de tweede Europese gebruikersconferentie Kaseya Connect Europe die van 3 tot en met 5 oktober 2017 plaatsvindt in Amsterdam.

Unigma is onderdeel van het Kaseya IT Complete-platform en stelt IT-organisaties in staat om makkelijk workloads in AWS, Microsoft Azure en Google-clouds te automatiseren en te beveiligen. Met Unigma kan een Managed Service Provider routinetaken automatiseren en cost-management optimaliseren door gedetailleerde analyses van cloudgebruik.

De toevoeging van de PSA-oplossingen van Kaseya, ConnectWise en Autotask aan het factureringsintegratieportfolio van Unigma stelt MSP’s in staat om de facturering te automatiseren, de efficiency te vergroten en de omzet te verhogen door facturen direct via de PSA-oplossingen te laten lopen. Gebruikers kunnen accounts van eindklanten integreren en de facturatie zo inrichten, dat facturen elke maand automatisch worden toegevoegd aan de PSA-instance met de juiste prijzen, hoeveelheden en kortingen. Door te voldoen aan de eisen van het Cloud Solution Provider-programma van Microsoft, kan een MSP hogere Office 365-reseller-marges realiseren. Door terugkerende omzet geautomatiseerd te factureren, is het dus niet langer nodig om dit handmatig te verwerken, waardoor MSP’s duizenden euro’s aan werkuren besparen.

Meer beveiliging is een belangrijk onderdeel in dit nieuwe platform – samen met de AuthAnvil-integratie. Daarnaast is Unigma nu ook geschikt voor Microsoft Azure Active Directory (AD). Het is duidelijk dat MSP’s gebruik moeten maken van public-cloudinfrastructuren en -diensten als Office 365 om zo op de juiste manier in te spelen op de eisen van hun klanten. Het monitoren, beheren en factureren van clouddiensten kan tijdrovend zijn voor MSP’s, die op zoek zijn naar manieren om de marges in een steeds veranderend IT-landschap te maximaliseren. Unigma biedt de cloudautomatisering die elke MSP nodig heeft om te groeien”, zegt Jim Lippie, General Manager Cloudcomputing bij Kaseya.

Unigma by Kaseya telt drie aparte modules waarmee een MSP:

• een public-cloudinfrastructuur kan monitoren en beheren;
  • de kosten van public-cloudinfrastructuren kan analyseren en optimaliseren;
  • de facturering kan automatiseren door gedetailleerde gebruiksrapporten te creëren, die voorzien in effectievere facturering op basis van individueel gebruik.

Unigma by Kaseya is vanaf nu beschikbaar. Meer informatie is te vinden op https://www.kaseya.com/products/unigma/.