Kaseya voegt Unigma Cloud Management Suite toe aan zijn IT Complete-platform

Oplossingen spelen in op vraag naar public-cloudbeheeroplossingen voor MSP’s

09 mei 2017 – Kaseya®, leverancier van IT-systeembeheeroplossingen voor managed service providers (MSP’s) en het mkb, introduceert de Unigma Cloud Management Suite. Deze reeks oplossingen vult het gat in de markt voor wat betreft public-cloudbeheeroplossingen voor MSP’s. De Unigma Cloud Management Suite biedt MSP’s alle mogelijkheden die zij nodig hebben om routinetaken te automatiseren en kosten te beheren dankzij gedetailleerde analyses van het cloudgebruik. Met zijn bewezen technologie vormt de suite een aanvulling op het IT Complete-platform van Kaseya om public-cloudinfrastructuren op een efficiënte en kosteneffectieve wijze te monitoren en MSP’s in staat te stellen hun business uit te breiden met nieuwe diensten.

De toevoeging van deze nieuwe technologie is het gevolg van Kaseya’s recente overname van Unigma. Dit bedrijf ontwikkelde de gelijknamige software die IT-organisaties helpt hun workloads in clouds van Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure en Google te vereenvoudigen, te automatiseren en te beveiligen. Unigma blijft een onafhankelijk onderdeel van Kaseya en oprichter Kirill Bensonoff blijft betrokken als CEO en als productmanager van de Unigma Cloud Management Suite. Als nieuwste toevoeging aan het IT Complete-platform van Kaseya is de Unigma Cloud Management Suite tevens een aanvulling op de bekroonde Traverse-technologie voor netwerkperformancemonitoring en -beheer.

Een aantal mogelijkheden van de Unigma Cloud Management Suite

• Cloud Manager – het Unigma Cloud Manager-dashboard stelt gebruikers in staat de clouds van AWS, Google en Microsoft Azure, en van andere populaire publieke clouds te monitoren. MSP’s kunnen eenvoudig verbanden leggen tussen gebeurtenissen en cijfers over performance en daarnaast data delen. Het dashboard helpt bij troubleshooting en analyse dankzij uitgebreid inzicht in cijfers over performance in verschillende clouds en voor meerdere klanten en diensten. Bovendien kunnen gebruikers binnen een paar seconden rapporten voor klanten en interne rapporten maken. Daarnaast bespaart Unigma Cloud Manager gebruikers tijd door routinetaken te automatiseren en onderhoud vooraf in te plannen zonder daarvoor te hoeven inloggen in verschillende cloudbeheeromgevingen. De SmartTasks-optie biedt de mogelijkheid tot automatisering op basis van policy’s, zodat elke taak automatisch op basis van gebeurtenissen is uit te voeren.
  • Cloud Billing Manager – Unigma Billing Manager creëert gedetailleerde rapporten over het gebruik van klanten. MSP’s kunnen klanten hiermee nauwkeuriger factureren op basis van individueel gebruik. Dankzij het managed cloud-aanbod kunnen MSP’s hun maandelijks terugkerende omzet en winst verbeteren.
  • Cloud Cost Optimizer – Unigma Cloud Cost Optimizer biedt uitgebreid inzicht en op maat gemaakte kostenbesparingsanalyses, zodat gebruikers hun gebruik van de cloud kunnen optimaliseren en hun algehele kostenbeheersing kunnen verbeteren. MSP’s brengen eenvoudig de uitgaven aan cloud in beeld en krijgen aanbevelingen voor wat betreft kostenbesparingen voor ongebruikte en te grote instances, die ze weer ten goede kunnen laten komen aan hun klanten.

Fred Voccola, CEO van Kaseya: “Ik ben verheugd over de overname van Unigma en de toevoeging van de toonaangevende unified public-cloudbeheeroplossingen voor MSP’s. We kochten Unigma, omdat het bedrijf overduidelijk leider is in de groeiende markt van cloudbeheeroplossingen. De technologie maakt niet alleen het beheer van public clouds mogelijk, maar is ook gericht op financiële optimalisatie. De Unigma Cloud Management Suite biedt mogelijkheden voor het beheer van public clouds, waarmee MSP’s nog meer tijd en geld kunnen besparen. Daarnaast profiteren ze van nieuwe kansen om hun business te laten groeien. De reeks oplossingen vormt een krachtig nieuw onderdeel van ons IT Complete-platform van toonaangevende IT-beheeroplossingen.”

Kirill Bensonoff, oprichter van Unigma: “Unigma loopt voorop als het gaat om public-cloudbeheer, optimalisatie van kosten voor de cloud en cloudfacturatie. Door de overname profiteren we van de wereldwijde omvang, de erkenning in de branche, het programma voor vaste partners en het omvangrijke klantenbestand van Kaseya. En daardoor kunnen we met de Unigma Cloud Management Suite nog meer succes boeken en groei realiseren.”

Klanten kunnen de Unigma Cloud Management Suite en daadwerkelijke gebruikscases voor het eerst zien tijdens de Kaseya Connect-gebruikersconferentie in Las Vegas (VS). Meer informatie over Kaseya Unigma Cloud Manager is te vinden op www.unigma.com.